1. Úvod
  2. /
  3. Marketing blog
  4. /
  5. Číst či nečíst? To...

Měli jste už v rukou napínavou detektivku, přitažlivý román, skvělé sci-fi, jednoduše knihu, která vás zaujala natolik, že jste ji nemohli pustit dřív, než jste dočetli do konce? Stalo se vám, že jste se tak zabrali do svého hobby, že jste zapomněli jít spát? A dali jste si někdy enormní námahu, abyste okouzlili jistou vyvolenou osůbku? Pravděpodobně jste něco z toho zažili a znáte ten pocit, kdy člověk nelituje žádné práce, žádné námahy ani volného času, aby dosáhl cíle. Lidem nevadí tvrdá práce a námaha…pokud má smysl.

Ale nikdo si nedá námahu hledat dostatečný důvod, aby přečetl ubohý přeplácaný text a zhlédl bezduchou reklamu.

Když posíláme svým klientům propagační materiál, direkt mailingový dopis nebo e-mail, krademe jejich čas, vstupujeme do jejich cesty a chtě-nechtě musí přijmout Hamletovské rozhodnutí? Číst či nečíst? Přijmout nebo zahodit toto reklamní poselství? I když překročíme první překážku a zaujmeme pozornost chytlavým titulkem, ještě jsme nevyhráli. Každá následující věta, každý odstavec textu položí před reklamní text novou překážku, kterou je třeba překonat.

Co odradí potenciálního zákazníka od čtení vaší reklamy?

1, Nepatří do cílové skupiny.

Má dospívající děti a tak váš katalog kočárků nemá u něj šanci.

Co s tím? Miřte přesněji.

 

2, Nuda. Nikoho, opravdu nikoho nemůžete unudit natolik, aby od vás něco koupil.

Řešení? Dejte si víc práce. Komunikujte osobně, zjistěte co je pro něj cool.

 

3, Nedůvěra. Přehnané sliby a medové řeči nepůsobí přesvědčivě. Pokud jste vzbudili nedůvěru titulkami a slogany, těžko dosáhnete toho, aby adresát četl dále.

Co pomůže? Říkat pravdu a zůstat reálný v očích zákazníka…

 

4, Nepochopení. Pokud je text těžko srozumitelný, má mnoho odboček, drobných poznámek, cizích slov a jiných pastí, člověka to unaví a nedočte to.

Jak na to? Pište srozumitelně!

Text a design musí být natolik zajímavý, aby padl do oka v kupě jiných prospektů. Nejen začátek, ale každý odstavec textu musí mít opodstatnění a dávat informaci, která může být pro klienta důležitá. Vedle výše popsaných faktorů, musíme zápasit s rušivými vlivy okolí, na které nemáme dosah. Připravme každý direkt mail tak dobře, abychom zvládli alespoň ty, na které dosah máme.