Pokud pracujete v reklamní agentuře a předkládáte svým klientům důmyslné a poutavé návrhy, neskřípejte prosím zuby nad arogancí otázky v nadpise. Možná vaše návrhy vycházejí z důkladných průzkumů a poznání trhu. Já tu dokonce ani nechci mluvit o tom, že krásná forma zmůže jen málo, jestliže obsah netrefí problém – hřebík po hlavičce.
Marketingová práce zahrnuje v sobě dvě hlavní oblasti:
První z nich je „dobýt nové území“, získat co nejvíc kontaktů a následně zakázek.
Druhou je – tuto oblast dlouhodobě udržet a spolupracovat úspěšně dále.
I když to na první pohled vypadá složitě, v získávání nových kontaktů jsme většinou úspěšní. Dáme do toho množství energie, zkoušíme, hledáme a úsilí vede k výsledkům. Často však zapomínáme na to, že klienti, které jsme už získali, rovněž potřebují naši pozornost a jsou pro úspěch firmy často rozhodující. Dokonce získávání nových klientů je podstatně jednodušší, když se můžeme opřít o doporučení svých spokojených zákazníků.
Co přivedlo lidi k nám
V komunikaci s klienty je průzkum jedním z nejmocnějších nástrojů. Když zjistíme, co je pro ně na naší práci to nejdůležitější nebo je-li něco, co můžeme zlepšit a výsledky promítneme do práce, úspěch se určitě dostaví. Vzpomínám si na průzkum, který ukázal, že zákazníci by uvítali od firmy více komunikace. Očekávali častější kontakt, odborné informace, pravidelné aktuality. Přitom ve firmě převládal názor, že častější kontaktování zákazníků by bylo obtěžováním!
Řešením je samozřejmě rozumná míra a hodnotné informace – jaké by to měly být, to vám opět nejlépe ukáže jednoduchý průzkum. Nevymýšlejte fantazie a nevynalézejte kolo. Sáhněte do reálných odpovědí a hledejte cestu, jak zákazníkům naplnit jejich představy. To bude stačit.