Dostáváte e-mailové zprávy, které čtete s velkým zájmem a spokojeně třeba každý den? A dostáváte i takové, u kterých je i jednou do roka až moc?
Na čem závisí přiměřená frekvence přímého marketingu a zasílaných e-mailů, newslettrů či zpráv?
- Především, na každé zasílání elektronické pošty bychom měli mít souhlas adresáta. Když se přihlašuje na odběr našich novinek a pravdivě ho přitom informujeme, že je bude dostávat jednou za týden, sám se rozhodne, zda to akceptuje. Horší je, jakmile ohlásíme měsíčník a potom „bombardujeme“ zájemce třikrát za týden.
- Každá zásilka by měla obsahovat takové hodnotné informace, které klient může využít a přečte si o nich rád. Posílat někomu neustále oznámení, že máme nový model výrobku – vylepšený odstín barvy na obale – totiž není moc zajímavé.
- Měli bychom důsledně třídit svoje databáze a posílat každému jen to, co je pro něj přínosem. Když posíláme všem všechno a očekáváme, že si to čtenáři sami vytřídí, dosáhneme pravděpodobně toho, že budou naše e-mailové zprávy ignorovat úplně.
Zamyslete se, jak často jste schopni poskytnout kvalitní a hodnotný obsah. Pokud je to opravdu denně, nemusí to být problémem. Jakmile byste však měli vyplňovat obsah „vatou“, volte jinou rozumnou frekvenci. Na závěr ještě poznámka, pokud slibujete pravidelnost zasílání novinek, nemělo by to být ani příliš dlouho. Po třech měsících (často i podstatně dříve) si už totiž respondenti nepamatují, že se u Vás registrovali nebo co bylo obsahem minulé zprávy. Respektujte bez výhrad a přesvědčování žádosti o odhlášení ze seznamu, jakmile to lidé požadují. Soustřeďte raději úsilí tam, kde je vaše snaha vítána.