Myslíte si, že trošku přeháním…Ve skutečnosti to myslím vážně. Smrtelně vážně. A dá se to udělat.
Představte si, že svojí lépe namířenou marketingovou komunikací, lepším průzkumem a poznáním potřeb zákazníka, kvalitními texty a častějším kontaktem dokážete:
- Způsobit 25-30% přírůstek nových klientů v tomto roce.
- Dosáhnout toho, aby existující zákazníci nakupovali u Vás častěji.
- Přesvědčit je, aby utratili za objednávku o 20% více, než v minulosti.
- Způsobit, že zůstanou Vašimi zákazníky dlouho.
Zdvojnásobili byste svůj prodej? Určitě.
Propagace zaměřená na existující zákazníky by měla splnit dvě podmínky:
- Přinést nový obchod
- Způsobit, aby zákazníci měli chuť nakupovat u Vás víc a častěji.
Splnění první podmínky souvisí do velké míry s množstvím komunikace a překvapujícím zjištěním je, že množství je ještě důležitější, než obsah. Samozřejmě, nemám na mysli, že každý den zahrnete své klienty „prázdnými“ e-maily bez hlubší myšlenky. Ale pravidelnost, vytrvalost a upřímný zájem o zákazníka, který se projeví v tom, že mu posíláte užitečné informace poměrně často, udělá divy. Kdysi bylo potřeba listy připravit, nabalit, zaplatit. Dnes to můžete udělat zadarmo jediným kliknutím. Například si uvědomte, že konkurence v poštovní schránce z tohoto důvodu poklesla a v e-mailové komunikaci úměrně vzrostla. Poslat občas starý dobrý dopis ukáže Vašim zákazníkům, že si jich skutečně vážíte.
A co s druhou podmínkou?
Ve skutečnosti souvisí s tím, co jsem již zmínila. Kvalitní a užitečné informace bude Váš zákazník oceňovat. Bude vědět, že se o něj staráte a pomáháte mu i ve chvílích, kdy právě nemá u Vás peníze. Skvělým nástrojem na to jsou dnes nejen e-maily, ale i blogy, kde dokážete poskytovat vysokou hodnotu pro široký okruh zájemců. Myslíte si, že když jednou budou hledat odborníka z Vaší branže, obrátí se na někoho jiného? Ve skutečnosti tím vytváříte jakési pouto, přátelský vztah, a jakmile to děláte upřímně, Vaši zákazníci Vám to rádi vrátí v pravý čas.