Když se rádi věnujeme zahradě, sledujeme filmy, chováme psa, čteme knihy, chodíme na koncerty, obohacuje to náš život. Není to jen relax a objevování nových světů, je to i studnice reálných a autentických zážitků, které se promítnou do našich textařských schopností.
V reklamních textech odpustím kolegům hodně, je to moje práce. Jedno ale tolerovat nedokážu. Když si textaři hrají na něco, čím nejsou a ani nechtějí být. Nejde o to, že byste vždy museli být odborníkem na určitou oblast, ale dát si námahu proniknout za oponu se vyplatí tisíckrát více, než sesbírat všeobecné klišé a natřískat ho do textu inzerátů a letáků.
Uvažujte, zda by ta slova, která používáte ve své reklamě, použil i Váš prodejce při osobním setkání. Protože konec-konců, jedním z účelů reklamy je prodávat a prodej podporovat. Když chcete lidi oslovit, pokuste se zůstat člověkem z masa a kostí. I když vědecké argumenty můžou pomáhat, v 99% případů je to emoce, která rozhodne a přesvědčí.
Přidávám pár typů pro autentičtější a přesvědčivější text:
- Nezaměřujte se jen na fakta, mluvte o tom, jak se Váš výrobek produkuje, z jakých zdrojů vycházíte, popište ho srozumitelným způsobem
- Zaměřte se na výhody, s kterými se Váš potencionální zákazník může ztotožnit a s kterými má reálnou zkušenost.
- Buďte radši osobní, než byste se měli schovávat za chladnou a neutrální společnost. Především internetový marketing vyžaduje vzbuzení důvěry. Nebojte se ukázat, že jste skuteční.
Osobně mám raději otevřený přístup, když v adrese nebo na webových stránkách najdeme konkrétního člověka. Občas mi přátelé oponují a tvrdí, že „kolektivní“ formulace jsou důvěryhodnější a že zákazníci mají lepší pocit, když komunikují s Vaší firmou, i kdyby to měl být jen jeden člověk, který se jen jako firma tváří.
Budu ráda, když vyjádříte svůj názor na tuto otázku, může nám z toho vyjít zajímavá diskuze.