E-mail marketing– jak ho dělat a jak nedělat?
Průzkum realizovaný v USA přinesl zajímavý údaj: více než 86% e-mailů, které denně přistanou v e-mailových schránkách, je nežádaný spam. Nevím, zda je to na Slovensku tolik rozdílné, ale jakmile to posoudím podle své pošty, také dostávám spamů několikanásobně více, než užitečných a žádaných informací. Může to však vyplývat ze skutečnosti, že administruji více webových stránek, na kterých se nachází můj kontakt.
Co ale udělat, když chceme využít mnohé výhody, které e-mailový marketing nesporně má?
Především je potřeba seriózně pracovat na sbírání „opt-in kontaktů“,tedy takových zájemců, kteří se registrovali a o informace mají zájem. U těchto lidí je o moc větší pravděpodobnost, že e-mail otevřou a přečtou si ho.
E-mailový marketing (alespoň pokud nejde o úplně triviální produkty), byste nikdy neměli dělat ze všeobecné adresy typu firmaxy@farmaxy.cz, ale doporučuji ho posílat z e-mailu konkrétního člověka, s kterým je možné navázat kontakt. Toto zvýší důvěryhodnost zdroje informací.
Už v předcházejících příspěvcích jsem zmiňovala, že nemá smysl posílat každou „blbost“, jen abychom komunikovali často. Je třeba vytvářet hodnotný a užitečný obsah, který si čitatelé rádi přečtou a možná ho i pošlou dále.
To, co velmi často rozhodne o úspěchu marketingové kampaně je zajímavý, výstižný a důvěryhodný titulek. Často tato jediná formulka rozhodne o tom, zda Váš email poputuje na celou obrazovku nebo do koše – když stačí jediný klik.
Titulky by měly být co nejnápaditější, ale neměly by klamat o přiloženém obsahu a budit nesprávný dojem, či slibovat něco co není pravda.
Jak psát dobré titulky, o tom zkusím napsat něco více příště, ale pár článků k tomuto tématu jsem umístila i na stránky http://www.marketingovo.webnode.sk/ a pokud vás to zajímá více, najdete je ve spodní části titulní strany.