Téměř 100% uživatelů internetu má svůj e-mailový účet. S dnešní technikou a popularitou chytrých telefonů, kdy je uživatel přihlášen na svém e-mailovém účtu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu, lidé kontrolují své maily alespoň jednou denně. Proto je elektronický zpravodaj, velmi silným marketingovým nástrojem k získávání nových odběratelů a kontaktů.
1. Budete v kontaktu se svými potenciálními zákazníky
Pomocí pravidelně zasílaných elektronických zpravodajů, zůstáváte v kontaktu s odběratelem. Získáváte také jeho důvěru, ale hlavně upoutáváte na sebe pozornost. Odběratel vás tedy registruje a až bude muset nebo chtít využít vašich služeb například, budete mezi prvními, na které se obrátí.
Nezapomeňte, abyste mohli začít odesílat elektronický zpravodaj, musíte nejdříve od odběratele získat svolení a to pomocí registrace nebo kontaktních formulářů na vašich webových stránkách. Jinak vaše emaily budou považovány za nevyžádané (spamy) a odběratel se odhlásí od odběru dalších zpráv a novinek.
2. Získávání nových kontaktů
Vždy musíte dbát a myslet na význam vašich elektronických zpravodajů a konečného marketingového cíle. Chcete přece odběratele nasměrovat na vaše webové stránky a z potenciálních zákazníků udělat své skutečné klienty. Proto je nejsnazším způsobem do těchto mailů vkládat hypertextové odkazy na vaše www stránky. Nebo můžete jen zveřejnit polovinu vašeho informačního článku s odkazem na váš blog, kde si čtenáři přečtou článek až do konce. Dále můžete využít sociálních sítí Facebook, Google+ apod., kde se díky zveřejnění vašeho elektronického zpravodaje a poukázání na registrační formulář vašich webových stránkách, mohou další lidé přihlásit k odběru.
3. Staňte spolehlivým informátorem
Buďte jedním nejrychlejším informátorem novinek ve vašem oboru. Poukažte na nové výrobní postupy. Nebojte poukázat na dění třeba z politiky a zákonů v odborné oblasti vašich znalostí. Sdílením titulků nebo novinových zpráv, na sebe upoutáte pozornost a stanete se pro své klienty důvěryhodným i spolehlivým zdrojem informací.
4. Neutratíte moc
Elektronický zpravodaj je jeden ze způsobů, jak efektivně využít váš čas. S důkladnou přípravou obsahu nebo výběrem konkrétního článku strávíte sice pár hodin práce, ale je to jeden z nejlevnějších způsobů, jak poskytnout informace o vaší firmě, co nejvíce lidem a být tak v jejich povědomí. Je to jeden z nejméně nákladných nástrojů v dnešním podnikání.
5. Budete mít přehled
Dnešním pátým důvodem, proč používat elektronický zpravodaj je to, že máte detailní přehled o tom co se děje. Ihned víte, jak efektivní byla vaše práce s přípravou e-mailu. Kolik lidí si otevřelo váš e-mail, kolik lidí se odhlásilo, nebo ani otevřelo. Kolik lidí objedná, nebo naopak neobjedná, jaké jste měli nejpopulárnější odkazy, počty kliknutí atd. Tyto informace jsou pro vás neocenitelné při přípravě dalších elektronických zpravodajů. Naučíte se jak nejlépe zaujmout a zapojit v on-line marketingu své potenciální zákazníky.
Prostě nej…
Dnešní doba je přetechnizovaná a svět firmy nutí k zaměřování se na on-line marketing. Ať se chce člověk tomu jakkoliv bránit, nedokáže to. Elektronický zpravodaj se stal jedním z nejdůležitějších, nejefektivnějších a hlavně nejlevnějších nástrojů a způsobů jak uspět v podnikání, bojování s konkurencí a získávání nových a nových kontaktů.
Autor: Tereza Hofreitrová